Veel gestelde vragen
We helpen je graag!
Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over GoSim en onze producten. Als je een vraag hebt die hier niet wordt beantwoord, neem dan contact met ons op. Wij staan altijd klaar om je te helpen. Onze klantenservice is 24/7 bereikbaar, zodat je altijd hulp kunt krijgen als je die nodig hebt.
Een eSIM is een virtuele simkaart die doormiddel van een QR code geinstalleerd kan worden. Het bevat alle informatie die nodig is om een mobiele abonnement te activeren en is veel gemakkelijker dan een traditionele SIM–kaart. Het maakt het mogelijk om gemakkelijk van netwerk te wisselen zonder een fysieke SIM–kaart te vervangen.
- Apple iPhone XS, XS Max, XR, 11, 11 Pro en 11 Pro Max en nieuwer
- Samsung Galaxy S21+ / S21 Ultra 5G, Samsung Galaxy S20 / S20+ / S Ultra, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Samsung Note 20 /20+/ FE/ Ultra/ Ultra 5G, Samsung Galaxy Fold/ Fold2 5G, Samsung Galaxy Z Flip en nieuwer.
- Google Pixel 2, Pixel 3, Pixel 3 XL, Pixel 4, Pixel 4 XL, Pixel 4a, Google Pixel 5 en nieuwer.
- Huawei P40, Huawei P40 Pro, Huawei P30, Huawei P30 Pro, Huawei Mate 20, Huawei Mate 20 Pro en nieuwer
- Sony Xperia 1, Xperia 5 en nieuwer
- OnePlus 8, 8 Pro en nieuwer
- LG G8 ThinQ, V50 ThinQ en nieuwer
- Motorola Moto G7, G7 Power, G7 Play en nieuwer
- Nokia 8.1 en nieuwer
- Microsoft Surface Pro
Als je tegoed op is stopt je internet direct. Je ontvangt van ons een sms als je 80% van je data verbruikt hebt. Je hebt dan de mogelijkheid om data bij te kopen, zodat je verder kan gaan op internet. Onze eSIM is eenvoudig op te waarderen met meer data, je hoeft dus geen nieuwe eSIM in te stellen.
Ja zeker, bestel opnieuw een databundel en start daarna met ons een live chat. Geef je order nummer door van je eerste bestelling en je upgrade bestelling en wij voegen de extra data direct toe aan je eSIM kaart!
Met een eSIM van GoSim kan je op internet gaan (data gebruiken) in het land of regio van jouw keuze. Met je internet verbinding in het buitenland kan je goedkoop bellen met bijvoorbeeld WhatsApp.
Uit ons aanbod van landen kies je het data-abonnement dat je nodig hebt. We bieden wereldwijde of regio specifieke dataplannen aan, afhankelijk van uw bestemming en dataverbruik.
Zodra je het gewenste data-abonnement hebt geselecteerd op basis van je reisbestemming, klik je gewoon op “Bestel nu”. Uw data-abonnement wordt aangemaakt en toegevoegd aan je GoSim-account (Mijn eSIM).
Belangrijk! Alle TravelSim-dataplannen moeten worden geactiveerd voordat ze onder Mijn account kunnen worden gebruikt.
Om je eSIM in te stellen en te activeren hebben we een pagina gemaakt die je hierbij helpt: eSIM installeren.
GoSim bied eSIM abonnementen aan voor 7 dagen of 30 dagen. Jouw eSIM blijft actief zolang je deze oplaadt of opwaardeert. In je account zie je al je gegevens over je eSIM zoals het dataverbruik en de looptijd.
GoSIM eSIM dekt meer dan 125 landen. Je kunt de volledige lijst met landen hier bekijken.
Als je nog geen abonnement hebt gekocht voordat je vertrekt, kun je je data-abonnement ook kopen als je op je bestemming aankomt. Hiervoor heb je natuurlijk wel een werkende internet verbinding nodig 😉
Houd er rekening mee dat je de serviceprovider moet wijzigen naar GoSim eSIM wanneer je op reis gaat. Met eSIM kan je meerdere providers tegelijk gebruiken, dus moet je ervoor zorgen dat je de eSIM inschakelt voordat je op reis gaat.
We raden je ook aan om “Sta schakelen tussen mobiele data toe” uit te schakelen – anders riskeer je roaming op je lokale netwerkaanbieder.
Voor groot zakelijke klanten kunnen wij een eigen portal of koppeling realiseren.
Als je je iPhone wil herstellen wordt alle inhoud van je toestel gewist. Na het maken van een laatste backup krijg je de optie om je mobiele abonnementen te behouden. Kies dan voor de optie Herstellen en behoud mobiele abonnementen. Je iPhone wordt dan gewist, maar je eSIM-abonnement blijft behouden. Je hoeft je eSIM abonnement dus niet opnieuw toe te voegen.